|
|
|
|
Warsztaty z programowania - OzoBoty |
|
|
|
|
|
|
|
|
W dzisiejszym cyfrowym świecie programowanie stanowi umiejętność, którą młody człowiek powinien posiadać. W jaki jednak sposób wytłumaczyć uczniom czym jest programowanie i jak się ono odbywa?
Warsztaty pokazały uczniom naszej szkoły, że nauka może odbywać się przez zabawę. W trakcie dwóch lekcji uczniowie poznali amerykańskie roboty OzoBot, które poza programowaniem na komputerze można programować na kartce papieru. OzoBot rozpoznaje odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podąża ich śladem. Za pomocą kredek lub flamastrów możemy w prosty sposób napisać program.
OzoBot jest to mały robot idealny do szkolnych zadań dydaktycznych związanych z informatyką i robotyką. Jest zdobywcą tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce.
Zajęcia z programowania w naszej szkole są zajęciami cyklicznymi realizowanymi na regularnych lekcjach zajęć komputerowych w klasach 4-6 i w czasie zajęć rozwijający w klasach 0-6 naszej szkoły podstawowej. W tym roku dzięki zaangażowaniu placówki w pilotaż programowania oraz wieloletni udział w programie „Mistrzowie Kodowania” również robotyka zawitała na zajęcia komputerowe.
Na zaproszenie nauczycielki Aliny Płaszczyńskiej zajęcia z robotyki poprowadził prezes firmy EduSense pan Rafał Mitkowski – Prezes Zarządu. W warsztatach wzięło udział 60 uczniów z klas IV-VI naszej szkoły podstawowej.
Każdy uczeń otrzymał dyplom świadczący o podniesieniu swoich umiejętności programistycznych.
|
|
aplaszczynska dnia 19.12.2016 22:10
·
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wewnętrzne procedury bezpieczeństwa w PSP nr 4
Procedury
Procedury dla rodziców
Ważne telefony:
Sekretariat: 44 685 45 66 |
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomsku: 44 685 23 50 |
Wydział Edukacji i Kultury: 44 685 44 75 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa |
| |
|
|
|
|
|
|
Moja wymarzona ekopracownia |
| |
|
|
|
|
|
|
Obchody 90-lecia śmierci patrona naszej szkoły |
| |
|
|
|
|
|
|
Programowanie i kodowanie w naszej szkole |
| |
|
|
|
|
|
|
Szkoła Bezpiecznego Internetu |
| |
|
|
|
|